Bizalom és önbizalom



Mint említettem a múltkor az emberiségnek volt egy eredendő születési traumája, amikor az egységtől különvált. Az anyával kialakult kapcsolat bármilyen sérelme hasonló bizalmatlanságot vált ki.

A földi világban a gyökércsakra az emberek összeköttetése a Földanyával. A fák erős és szerteágazó gyökere helyett mi a csakránkkal és energetikai gyökereinkkel kapcsolódunk.
Jellemzői a türelem, a megalapozottság, a szilárdság, biztonság és képesség az álmok valóra váltására.
Csak az az ember képes az álmait megvalósítani, aki ismeri az álmait, vagyis önmagát.

Kedvező esetben a gyökerünk archetipusa az anya, de spirituális értelemben ez a minta nem attól jön létre, hogy valaki megszült egy gyermeket. A legtöbb családban ez az ideális típus ismeretlen.
Az anya ideális esetben az a személy, aki lehet nő vagy férfi is, de táplál, gondoz, derűt áraszt, és soha nem szűnik meg reménykedni. Ezt a reményt sugározzák gyermekeik felé. Biztatnak, elismerik jó tulajdonságainkat. Vakon megbíznak az élet alapvető jóságában. Szeretetükkel és kedvességükkel elviselhetővé teszik a sötét pillanatokat, mert ilyenkor is reményt sugároznak.
Az anya a feltétel nélküli szeretet és elfogadás megtestesítője .
Az anya gondoskodik a testről, és ülteti el a gyermekben, hogy szereti-e a testét. Az anyai mintán és elfogadáson múlik, hogy az ember az életet, vagy a gyorsabb vagy lassú halált választja-e. Miért? Mert az életet választom minta a gyökércsakrához tartozik. A remény az anyától jön. Ha azt hisszük, hogy nincs remény, akkor nehéz kitartani. De sosem szabad feladni, mert mindig van remény, csak nem mindig kaptuk ezt a példát a szüleinktől!
Ha nem ezt választom, akkor sok variáció nincs. Ha nem barátkozom meg a Földi élettel, akkor nem Földelem magam és ettől a stabilitásomat, egyensúlyomat is elvesztem. Közben állandóan visszakívánkozom a fénybe, a magasabb rezgésekbe, ahol a szeretetet megtapasztaltam.

Életkedvet csak akkor érez az ember, amikor lelkes, és a saját életét éli.

A kineziológia szerint egy pillanatban csak egyféle program futhat, vagy az Élni akarok!, vagy a Halni akarok!, s ez mindig attól függ, hogy:

A saját életemet élem-e, vagy valamilyen megalkuvás van folyamatban?
Szeretem-e magam, vagy nem?
Elfogadom-e magam vagy nem?

Ha nem érzem, hogy szeretnek, az azt tükrözi, hogy nem szeretem magam.

Ahhoz, hogy egy anya az ideális mintát örökítse kiegyensúlyozottnak, már érett felnőttnek, egészséges személyiségűnek és önbizalmúnak, öntudatosnak kell lennie. Szeretni az életet és szeretnie magát. Azt a bizalmat és stabilitást, melyet sugároz, önmagában is éreznie kell. A gyermeknevelés akár szülők akár pedagógusok által történik, csak azt tudja tovább adni, amit hitelesen sugároz.
Az elmét lehet tömni, de bármilyen szép szavakkal írják le számára a helyes mintát, ha magából a személy életéből, cselekedeteiből, jelleméből, érzéseiből nem ez tükröződik. Szülői mintaként mindig a valódi példa rögzül, persze a saját szemüvegemen keresztül. A gyermekre a szülők lénye és életszemlélete, viselkedése és érzései hatnak nem a szigor, vagy a jutalmazás.
Tehát két oldalról torzulhat az élmény, mert lehet probléma a mintát hordozó személlyel, és lehet homályos az én sérült szemüvegem is.

A szeretetet és elfogadást nem lehet elmagyarázni, mert ezt csak szívből élni és átérezni lehet.

Ha ez a minta nem állt rendelkezésünkre, akkor azt az Áldozat mintája helyettesíti. Mindig a körülmények és személyek áldozata, önállótlan, függő kiszolgáltatott személy, nem a saját életét éli. Ez lehet átmeneti és állandó probléma.

Amikor anyánkkal valamilyen korai sérelmet őrzünk, mely akár már a fogantatás idején is megtörténhet, akkor a gyökércsakránk nem megfelelően működik.

Mindez azért, mert az anya szerepét betöltő személyben is megingott a bizalmunk. Amikor egy magzat egy pillanatra is megérzi, hogy nem akarja valamelyik szülő, vagy nem most akarta, nem olyannak akarta, sérül a feltétel nélküli szeretet és elfogadás.
Ezt megbocsátással fel lehet oldani, ha már tudjuk, hogy haragszunk érte, de lehet, hogy ez sokáig ki sem derül, és a megbocsátásnak is többször neki kell futni, mire tényleg sikerül.
A testi és érzelmi táplálás is nagyon fontos. Nem véletlenül hangsúlyozzák a szoptatás jelentőségét. Egyrészt testileg, másrészt lelkileg is erősíti a biztonságérzetet. Persze a táplálás később is az anya dolga. Ha alapvető szükségleteink közül bármiben szűkölködnünk kell, akkor fenyegetve érezzük létezésünket.
Alapvetőnek nem csak az étel, ital, alvás, érintés, otthon, később a szex tekinthető, hanem vannak alapvető érzelmi és szellemi szükségleteink is. Ezért fontos az önismeret a magabiztossághoz.

Kétségek támadnak a Megérdemlem az élet bőségét, jóságát, segítőkészségét mintával kapcsolatban.


Hogyan lehetek független és magabiztos, életvidám, ha azt sem tudom, hogy ki vagyok?

Vannak, akik még a szükségleteikkel sincsenek tisztában. Ha egy ilyen személy önismeret nélkül megy bele egy kapcsolatba, akkor a másikhoz való alkalmazkodás során még távolabb kerülhet önmagától, feladhatja magát öntudatlanul is.
Csak akkor tud nyertes-nyertes kapcsolatot kialakítani, ha ismeri és felvállalja magát.
Ha elveszíti magát, akkor jelentős lelki, szellemi hiányok lépnek fel, majd később egészségkárosodást okoznak a kielégítetlen szükségletek.

De ne keseredjünk el, mert mindent meg lehet változtatni. Természetesen ez a két program egy pillant alatt is meg tud változni,, így feltétlenül fontos belső motivációnk felismerése egy adott helyzetben.

A régi sebeket és programokat is sok módszerrel felül lehet írni. De a legfontosabb, hogy megtaláljam magam, mert én nem az vagyok, akinek a szüleim, tanáraim mondtak, hittek, neveltek, ítéltek.

Én én vagyok, az én önbizalmam, önértékelésem és öngyógyító erőim belül vannak, tehát rajtam múlik, hogy mivé válok. Itt az idő, hogy levessem a rám akasztott ruhát, és felöltsem a saját arcom, hangom, rezgésem!
Ráadásul nem annyi vagyok, ami tapintható és látható, hanem fényes, végtelen és hatalmas teremtő erővel rendelkezem. Sőt feltétel nélküli megbocsátás, szeretet és elfogadás vagyok, mert Vagyok aki vagyok! EZ AZ ÖNTUDAT! Ez az ami biztos, és ezért biztonságosan támaszkodhatunk saját magunkra.


Javasolnék néhány megerősítést, melyet rendszeresen, hangosan, vagy rendszeresen írogatva használhatunk a gyógyulásunk érdekében.
Ismételjük el az alábbi mondatokat reggel és este, valahányszor kapcsolatba kívánunk lépni a gyökér csakránkkal.


Mélységesen szeretem, tisztelem és elfogadom magam, olyannak amilyen vagyok!

ÉLETEM ALAPJA EMBERI MÉLTÓSÁGOM
SZERETETEM SZÍVEMBŐL FAKAD.
AZ ÉLETHEZ TARTOZOM ANNAK TELJES GAZDAGSÁGÁBAN.
Tudom, ki vagyok, s választásaimat az szabja meg, hogy mit ítélek helyesnek önmagam számára.
Érvényesítem jogomat arra az életre, amelyet a magam számára választok.
Jogot formálok arra, hogy egy nálam nagyobb erő része legyek.
Tudom, hogy igazán jó vagyok.
Lelkem mélyéből arra vágyom, hogy megnyilvánulhassak a világban.
Kiállok a méltányosság, az igazság és a szeretet mellett.
Valamennyi választásomat az mozgatja, hogy jót cselekedjem, s megosszam másokkal a szeretet fényét. Eme törekvéseimben támaszra találok.
Testem támaszt nyújt, hogy alkotó, boldog életet élhessek.
Nyitott vagyok az élet szelleme előtt, amely szűkös emberi korlátaim közül kiragadva magasabb rendű, alkotó síkra emel.
Hálás vagyok mindazokért az utamba kerülő lehetőségekért, amelyek lelki gazdagságomat és fejlődésemet szolgálják.
Hálás vagyok a FÖLDANYÁNAK, az őseimnek és a szüleimnek.
Köszönetet mondok a próbatételekért, mert megtanítottak arra, hogy ki is vagyok valójában.
Szeretem az életet.
MEGBÍZOM AZ ÉLET JÓSÁGÁBAN, AMELY ÁTSEGÍT A GONDOKON.
ODA TARTOZOM, AHOL MOST VAGYOK.
AZ ÉLETET VÁLASZTOM.
JOGOT FORMÁLOK A BŐSÉGGEL, ÖRÖMMEL TELI ÉLETRE, AMELYRŐL TUDOM, HOGY MEGÉRDEMLEM.
ÁLLANDÓSÁGRA, MEGBÍZHATÓSÁGRA ÉS SZILÁRD ALAPOKRA TÁMASZKODOM AZ ÉLET VÁLTOZÁSAI KÖZEPETTE.
OLYANNAK FOGADOM EL MAGAM, AMILYEN VAGYOK.
HÁLÁS VAGYOK A TAPASZTALATAIMÉRT.
HÁLÁS VAGYOK A FÖLDANYÁNAK, HOGY BIZTOSÍTJA A MEGTAPASZTALÁST, TÁPLÁL, ELFOGAD. 


Erröl a honlapról való:


SZÍVVEL LÉLEKKEL AZ ÚJ ENERGIÁBAN
http://szivvellelekkelujenergiaval.blogspot.com/


Adonei

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az űr végtelenjét behálózó élet fejlettségi fokáról